Communicatie advies

Communicatie advies


Communicatie? Het is zoveel meer dan email, telefoon, social media…
Communicatie is lachen, vriendelijk zijn, service verlenen! Maar ook een goede internetstrategie, netwerken, publiciteit voeren en aandacht besteden aan de klantenbeleving.

 
Contacteer ons

Communicatie advies voor ondernemingen
en ondernemers.

We adviseren op verschillende niveau’s. Ons advies is gestoeld op praktijkervaring, studie en ”real life’ omgevingen. We werken praktijkgericht en schuwen een teveel aan theoretische modellen. Adviseren is niet hetzelfde als coachen. Advies is helpen. advies is analyseren! Graag stellen we onze ervaring ter beschikking, kennisoverdracht is ons sterkte!.


Het Internet.

Mijn website, wat is de ideale architectuur?
Google? Hoe gaat ik daar zichtbaar aanwezig zijn. (SEO)
Sociale media, wat ga ik communiceren?
E-mailmarketing, hoe ga ik dit gebruiken en inzetten voor mijn bedrijf?
Mobiele marketing technieken, ga ik die inzetten? En hoe?
Wat kan ik toevoegen aan mijn dagelijks e-mailverkeer?
Wat verwachten mijn klanten van mijn communicatiemiddelen?


Netwerken, iedereen netwerken! Nuttig?

Hoe ga ik netwerken? Hoe bereik ik journalisten voor persaandacht?
Kan ik marketingacties met partners uitvoeren?
Kennis delen binnen mijn netwerk?
Netwerkevents, waar moet ik aanwezig zijn?
Ga ik netwerkevents zelf organiseren?


Publiciteit.

Waar en hoe ga ik adverteren?
Welke direct mail technieken zal ik inzetten?
Aan welke beurzen zal ik deelnemen?
Hoe ga ik indoor en outdoor afficheren?
Wie of wat ga ik sponsoren?


Hoe beleven uw klanten de relatie tot uw bedrijf?

Hoe ga ik communiceren in pre-sales fase?
Hoe ga ik communiceren in het verkooppunt?
Hoe ga ik communiceren in after-sales fase?
Hoe zal ik de klantenloyaliteit verhogen?
Welke huisstijltools moet ik ontwikkelen?


Offline documenten en communicatie.

Spelen kleuren een rol in mijn communicatie?
Gebruik ik de juiste documenten?
Communiceer ik met teveel documenten?
Tijd voor een betere internet digitale communicatie?



Lees dit even aub, belangrijk!

Al onze 'intake' en kennismakingsgesprekken zijn steeds vrijblijvend. Het is onze intentie een partnership op te bouwen en vooral te bekijken of we u nuttig van dienst kunnen zijn. Tijdens de intake gesprekken maken we gebruik van de SMART methode om alles in kaart te brengen.

Dus contacteer ons via het formulier, of misschien nog handiger, contacteer ons telefonisch op 03 295 75 80.

Op ons contactformulier kan u ons vragen om u op te bellen. U kiest zelf op welke manier u in contact wil komen. Tot binnenkort?

Klik hier voor ons contactformulier!

A là carte betekent wel degelijk à la carte!
Adviseren betekent dat enkel advies zal gegeven worden wanneer er wij vaststellen dat het nuttig is.

Bijvoorbeeld: als uw communicatie op websiteniveau prima is geven wij dit ook aan. Er zullen dan ook geen kosten aangerekend worden voor advies waar er geen adviezen nodig zijn.

Overselling? Niet bij SMART Advies!
Wat is overselling? Verkopen, verkopen, verkopen! Meer verkopen dan wat een klant eigenlijk echt nodig heeft.

Nee!! Niet onze filosofie, noch de manier waarop we met collega – ondernemers in partnership willen treden. Bij ons absoluut geen overselling. Waar nodig zullen wij u advies verstrekken, wat goed is zullen we onderstrepen!

Fiscale investeringsaftrek wanneer u een webshop start
Bouw je een webshop, denk aan de fiscale aftrek van 13,5% – lees meer hier….


Ik ben STARTER, ik heb behoefte aan advies!

We staan klaar voor u!

Ik reken op Google! Terecht?

Zichtbaar zijn in Google? Goed begonnen...half gewonnen! Ja, u mag op Google rekenen, maar dan moet u ook rekening houden met hen!

Advies? Wat gaat ons dat kosten?


Ik start een zaak.

Welkom? Uiteraard! Let op je budget! Maak een goed marketingplan!

Deel...

Communicatie advies zonder beperkingen en met rendement.

Juist, zijn we vergeten…evidente tips, u kent ze al! Past u ze ook toe?

Ons Communicatie advies start hier! Verbale communicatie.

Tip1: U zal het reeds weten maar past u het ook toe? Glimlach als u spreekt!

Tip2: Glimlach ook als u over de telefoon spreekt, wist u ook al! Past u het toe?

Tip3: Gebruik in gesprekken de zin ‘ik begrijp u’ regelmatig!

Tip4: Gebruik af en toe humor, zelfs bij de ‘saaiste’ gesprekpartner!

Tip5: Luisteren is waardevoller dan spreken.

Tip6: Oogcontact is de sleutel tot vertrouwen.

Tip7: Stop je deel van het gesprek met de naam van je gesprekspartner uit te spreken.

Tip8: Vraag om bevestiging!

Tip9: Gebruik de ‘spiegel body language’ techniek.

Tip10: Wees steeds eerlijk!

Hoe je communicatie ook inzet binnen (en buiten) uw onderneming, het zal steeds een bepalende factor zijn die bijdraagt hoe klanten, relaties, prospects en anderen een idee vormen over uw bedrijf.

Uw communicatie is belangrijk. Nog meer inzetten op communicatie is een verstandige beslissing.

In tijdens van overvloed aan communicatiemiddelen en toevloed aan informatie is het dus goed om uw eigen middelen even onder de loep te nemen.



Bel ons: 03 295 75 80

Stuur een bericht!

Via het contactformulier

Onderneem
vandaag nog aktie!


Wij bieden


NOGMAALS! A là carte betekent wel degelijk à la carte!
Adviseren betekent dat enkel advies zal gegeven worden wanneer wij vaststellen dat het nuttig is. SMART is niet zomaar de zoveelste ‘ééndagsvlieg’ in de wildgroeiende markt van coaching, marketing, enz.