Positionering van je bedrijf, product en diensten


Positionering van je bedrijf, product of dienst is meer dan in het juiste kanaal zitten. Het is de verzameling van verschillende belangrijke factoren.

 

Deel op de social media

Hoe u uw onderneming te herpositioneren?

Tijden van laagconjuctuur binnen uw onderneming zijn een mooie kans om te herpositioneren.

Bedrijfsleiders stellen zich bewust, ook onbewust, de volgende vragen;

  • Zit ik nog goed met mijn businessmodel?
  • Moet ik misschien overwegen een andere koers uit te slaan?
  • Waarom zijn we thans minder succesvol? Vroeger hebben we deze situaties nooit gekend.
  • Waar zijn onze concurrenten beter in? Kunnen we dit zelf ook toepassen?
  • Wat zijn de trends, moet ik misschien bijsturen?
  • Zijn onze producten / diensten nog up-to-date?
  • Waarom daalt de vraag?
  • En nog veel meer!

Bedrijfsleiders, zaakvoerders zoeken naar de fouten, maar hebben vaak ook het probleem dat ze andere zaken binnen hun onderneming moeten handelen.  De focus is er niet. De tijd is er niet!

Het is belangrijk te beseffen dat er steeds reden zijn voor succes en falen.  De oorzaken zijn soms moeilijk te achterhalen, tunnelvisie, geen antwoord op je eigen vragen kunnen geven.

Een goede ondernemer slaagt erin de een analyse snel te maken, bij te sturen, extern advies in te roepen. Kortom, het ondernemen van actie en de problemen onder ogen zien.

Veel situaties wijzen uit dat specifieke problemen heel snel op te lossen zijn door de implementatie van bijsturingen binnen het bedrijfsmodel.  Soms al ingrijpender, soms minder.

Een frisse en onafhankelijk kijk op uw bedrijf kan veel bijbrengen en de situatie duidelijker maken.  Een goed en ‘open’ advies helpt u in vele gevallen terug het schip naar rustiger vaarwater te brengen.  

Analyse, meten en adviseren. Daar staan wij voor.

03 295 75 80

Bel ons voor een afspraak of vul het formulier hieronder in. We nemen dan spoedig contact op.

  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

Positioneer je bedrijf, product of diensten doordacht!

Als je bedrijf in de juiste ‘vijver vist’ om klanten binnen te halen heb je al aan één belangrijke voorwaarde voldaan. Toch stopt de opdracht daar niet.  Hoe ga je producten en diensten positioneren tegenover je concurrenten?  En misschien nog belangrijker, hoe positioneren jou concurrenten zich tegenover jou producten en diensten.

Hoe goed je alles ook in kaart brengt, toepassen van de juiste middelen, een goed marketing en communicatieplan is broodnodig.

Wil je er graag meet over weten? Contacteer ons dan voor een vrijblijvend gesprek. Het kan verhelderend werken.

 

Contacteer ons

Deel op de sociale media

Keep an open mind; it’s the only way new things can get in.